fredag 27 mars 2009

Jag har lyckats igen

Besök på vårdcentralen, blodprov i fingret och pinka i en mugg. Pinkade (och hur lätt är det att pinka i en liten mugg…) ställde ifrån mig muggen medan jag tvättade händerna… tog muggen med vänster hand och skulle precis öppna lilla skåpluckan och ställa in muggen… när jag såg lite pinkdroppar på utsidan av muggen. ”Vill inte att sköterskan ska få mitt pink på sina fingrar” tänkte jag och vände tillbaka mot handfatet. Där satt en pappershållare, en sådan där man drar papperet ur ett hål i botten och liksom sliter av. Jag drog och när jag ryckte av var det jäkligt segt. Jag slet till ordentligt med den högra handen för att få loss papperet.

Vips så blev det en svallvåg i muggen och pinket anföll mitt bröst i en liten kaskad. La sig som massa små droppar på min stickade tröja.

Gaaahhhhhhhaaaaaaaa!

Sedan inne hos läkaren fick jag veta att jag just nu inte tål min Kärleks bakterier… man skulle kunna uttrycka det som så att jag är allergisk mot hans snopp.

Vad säger ni om denna start på helgen? Måste toppa någon sorts lista, tycker jag…

Less jag blir!

8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Gumman.
Det är liksom så dråpligt och fullt av oflyt och så kul beskrivet att jag sitter och fnissar ganska så högt.
Kan vara för att det är en sådan där sak som jag lätt kunde ha ordnat till själv.
Att spilla ut en mugg med kiss liksom.
Stooor kram Lallis

Monne sa...

Här fnissas det oxå, både över kisset o oturen att du inte tål Kärlekens snopp!!
Är det inte höjden av osis? Men varför just nu, kunde läkaren förklara det?

Blir en helg i beröringens tecken..

Här är det knappt ens beröring, Kärleken håller på att återhämta sig från magsjuka..

Kramar Monne

A-K sa...

Hahahhaha! Tack för den målande beskrivningen! Kram A-K

Kamilla sa...

Kan inte låta bli att skratta lite, åt kisset då alltså. Det där andra är ju tråkigt, men går över! Har varit med om det själv faktiskt!
Har försökt svara på ditt mail, men får retur här hela tiden, fattar inte riktigt vad som händer. Har iallafall legat på sjukhus sedan i onsdags. det blev ingen behandling, det blev isolering istället. Lunginflamation. Nu är jag ute på permission men ska in kl 6 och kl 12 dag som natt. Tur vi har nära till sjukhuset! Om inget annat tar död på mig så hade sjukhussängen gjort det, ha ha. Kram K

Mrs. S sa...

Hoppsan, hoppsan! Inte kul - eller lite kul när jag läser det...

Jodå, håret blev bra. Väldigt kort bara. Men det var jätte snyggt när jag kom ut från frissan. Sen när jag skulle fixa det själv så ser det inte ut som samma frisyr som hon gjorde. Vet inte vad som hänt med mitt hår över natten. För det är ju definitivt inte mitt sätt att styla det som skiljer...

Lisa sa...

Tack för ditt svar.
Jag tror på tranbärsjuicce.
Tycker du är vacker i ditt hår.
Kram Lisa

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

HAHAHAHAHAHA! Thats the spirit!!!

Malin sa...

Tack och KRAMAR!