onsdag 14 januari 2009

Piskan viner!

Det var inte en plan (vilket man kanske kan tro;) men när vi flyttade fick jag under två minuters promenadväg till skolan. Skulle nästan kunna slänga en boll som med sina studsar skulle studsa fram till skolan...

I stegräkneavseende är det avståndet ingen höjdare.

Så nu är jag glad att jag får ca 10 minuters promenad till jobbet. Till mitt nya jobb.

I morse var jag sen så jag var tvungen att ta bilen. Det är inte främjande det heller. Varken för räknaren eller för mig. När jag nu kom hem stod den på 1648 steg. Försökte precis kuta lite på stället men inte fan hjälper det. Hur jag än rör mig på stället vägrar den ge med sig. Så en timmes vila och sedan marsch till rehab och träningslokalen.

Piskan viner...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: KJag är en av Tele2´s ansikten utåt. Alltså, ringer du till T2 kan det vara mig du snackar med i nästa vecka... ;-)

A-K sa...

Har du ett nytt jobb?!
Dom där stegräknarna är bra, men man ska inte stirra sig blind på dem. Den räknar ju bara då du sätter ned foten. Jag hade på mig en när jag hade ett aerobicpass en gång. Det var mycket hopp i passet och verkligen ap-jobbigt men inte 17 blev det många steg! Men däremot en massa bra motion! Så kör hårt och känn den sköna känslan i kroppen istället för siffrorna på den lilla manicken!
Kram!