söndag 25 januari 2009

Måttet är rågat!

I morgon är det jag som ringer hyresvärden och kollar om de tidigare hyresgästerna i denna lägenhet har klagat på grannen ovanpå.

Jag önskar att jag kunde spela in så ni fick höra… eller egentligen inte för det vill ingen höra… men i alla fall så ni kan förstå vad vi upplever. Står ut med. Lyssnar till.

Under mornarna. Och på kvällarna. Hur många gånger som helst i timmen. Kanske till och med varje minut. Nästan i alla fall.

På dagtid hörs det inte så väl, då är ju hela huset vaket och alla olika ljud döljer grannens…

Men tidigt på morgonen och på kvällen när huset börjar tystna.

Då jäklar är det full bombning där uppe.

Tänk er att somna med ljudet av brakskitar. Trevligt när man försöker få till lite kärlek och smek där på kvällskvisten till exempel.…

Och vakna med samma ljud.

Vi är omgivna av brakskitar och Kärleken är förundrad över att det inte har skett en explosion däruppe. Sedan är det ju hemskt om personen ifråga är sjuk men vi måste ju ta reda på hur det ligger till. Såhär kan vi inte ha det.

I och för sig så väcker dessa brakskitar min dotter varje morgon. Det är en bedrift att få upp henne vill jag lova…

Men första steget är en försiktig förfrågan till hyresvärden – känsliga grejer detta ju. Andra steget är ett samtal med prupphovsgivaren själv.

Skulle inte det hjälpa får vi väl kontakta någon aktivistgrupp… som kämpar mot växthuseffekten… tänk jag har aldrig hört en ko fisa och släpper en ko ut en massa metangas (som är farlig) genom sina fisar, lär ju grannen vara en stor fara.


Nog ska vi kunna råda bot på detta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du..

Ytterligare en tjej med vacker frissa..

Fast mitt har ju vuxit ut nu...

Lägger in dig bland mina bröstsystrar och andra... Där ligger nämligen alla cancerbloggar som jag läser...

Kram i massor Pys.. som snart firar 3 års jubileum..

A-K sa...

Hihi, det låter ju inte så bra(k) att bo sådär!
Det verkar ju inte klokt - han/hon måste ju vara sjuk - annars så måste det ju vara något tvångsmässigt beteende. Hm....det är kanske den där bantnings-kålsoppan, som man hörde så mycket om för några år sedan!
Kram A-K

Malin sa...

Välkommen Pysan! :) Fantastiskt med 3 årsjubileum! Kram

A-K, ska kanske fråga om kålsoppan... ;) Kram