måndag 22 december 2008

Myskväll

Max storasystrar har varit här och vi har proppat i oss och spelat spel. Bara de båda Elin som saknades och det var trist även om vi hade roligt i alla fall. Evelinas förklaring till ordet ordal var ”En människa som ser ut som en gris och som inte äter korv” – vad säger man om den? Rätt förklaring var ”Ett beslut av gudar”. Jepp, vi spelade Rappakalja och det är alltid roligt. Sandra och Evelina (och såklart minsta Elin) har varit mina bonusdöttrar och jag försöker hålla vår kontakt levande. Vi har ju ändå bott ihop i en massa år och de betyder så mycket för mig. Dessutom är de Max systrar och ska känna att vårt hem alltid har dörren öppen för dem. Ibland är det, tråkigt nog, alltför långt mellan gångerna vi ses.

Behandlingen gick bra idag men jag ser fram emot sommaren när jag slipper åka till onkologen och få cytostatika. Det kommer att bli en fri tid.

Dagens lärdom; Baka och koka julgodis är ingen bra idé när kroppen och hjärnan är såsig efter behandling. Lyckades sabba två bakbunkar, bränna en laddning fudge, en kladdkaka och misslyckas med knäcken och chokladpopcornen. Suck.

Kolla in denna. Någon gillar verkligen att smycka huset med ljus... Lite häftigt är det i alla fall. :)

Inga kommentarer: