lördag 6 december 2008

Flyttar för fullt!

Tack och lov har vi lejt bort städningen. Bara tanken på att flyttstäda 170 kvm får det att snurra i min skalle, så jag klappar mig på axeln för den goda idén. Bra Malin, det kommer att vara värt varenda krona!

De senaste dagarna har varit helt galna. Upp klockan 07.00 och packa, fylla bilen, köra bort till nya lägenheten, bära och sedan packa upp… köra tillbaka och packa igen… till mitt i natten. Jag är dyngtrött men vi är på plats och ganska mycket är redan inknökat i skåp och lådor. Kan berätta att det är en konst att flytta från 170 kvm till 97 kvm…

Halleluja, nu slipper vi:
Den galna grannen ovanpå
Helrenovering av vattenskadat badrum och bli tvungen att duscha, tvätta oss och gå på toa nere i hemska källaren
Det sabla trägolvknarret
Lyhördheten
Slå i skallen i låga dörröppningen till tvättstugan
Jättespindlarna i tvättstugan!

Förut hade jag nästan fem minuters promenad till jobbet… nu kommer jag att ha… ja, knappt två minuter…

Nu är det hög tid att krypa ihop i varm famn och småsova till någon film.

Inga kommentarer: