tisdag 25 november 2008

Ultraljud på hjärtat

”Va, kan du inte komma på fredag? Nähä… Nä, här kan du inte få en ny tid. Det finns ett annat nummer du kan ringa OM du måste ha en ny tid.”
Vadå OM?
Får jag välja?
Tror de jag ska få ultraljudsundersökning av hjärtat för mitt eget höga nöjes skull? Mutat någon läkare för att jag ska få ligga där och få en grej inkörd i bröstkorgen? Fullt med klet som tar evigheter att torka bort, kläderna geggiga. Oro över att hjärtat ska vara negativt påverkat av Herceptinet, så att jag inte kan fortsätta med det skyddet. Skyddet mot snoppogan alltså.

Ringde det nya numret.Som hänvisade tillbaka till det ursprungliga. Där kvinnan var lika puckad igen. Jag andades och räknade minst till hundra. Och lyckades få igenom att de ska kolla på en ny tid och ringa upp mig.

Dessa ultraljud på hjärtat görs var tredje månad, bra att de håller koll.

På fredag flyger vi till Göteborg för att närvara på goda vänners bröllop. Låter som bra mycket roligare än klet, oro och att få grejer inkörda i bröstkorgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter underbart roligt med bröllop- inga lockar?
Lizzy

Anonym sa...

Hoppas du får en ny bra tid. Lycka till och ha det skitkul på bröllopet.