måndag 17 november 2008

Blä

Ska vara ärlig och erkänna att jag stannade kvar ett tag i sängen i morse.
Efter att jag blivit väckt 07.15 av telefonen.
Stoppade in hörlurarna och kollade på ett avsnitt av Desperate… sedan klev jag upp och drog isär dubbeldörrarna ut till vardagsrummet. Tyckte att det var något konstigt ljud utifrån.
Spöregnade det?
Tvärnitade när jag insåg att det inte alls kom utifrån.
Det lät nära. Alltför nära. Som om det var några meter ifrån mig.
Och det var det. Det tokrann och droppade vatten från taket.
Sprang efter hinkar. När jag skulle kolla var jag skulle placera hinkarna fick jag vatten i håret. Kallt var det.
Ringde vaktmästaren som snabbt kom. Han gick till grannen och när han kom ner berättade han.
Att deras toa pajat.
Att vattnet som var i tanken bara stigit, stoppet (vad det nu heter…) var trasigt.
Så det vattnet rann ner på min skalle.
Det var pissbrunt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy farao vad äckligt. Urk. Jag skulle ha spytt. Städar de upp hemma hos dig nu?

Ingegerd sa...

Fy håle så äckligt!

Malin sa...

Johanna, jag fick städa...
Underbart skönt att duscha och tvätta håret efteråt... :)

Äckligt var det!

Anonym sa...

Ja gör det, leta runt lite. Jag kan lite photoshop också, så om du vill ha någon speciell bild i din header eller något sådant kan jag nog fixa det.

Urk för att du behövde städa själv. Jag skulle sagt att jag var väldigt infektionskänslig och inte kan städa upp andras skit. Det var ju trots allt inte ditt fel. Dåligt.

Jo, jag både drar och sätter nålen själv. Har haft port sedan jag var liten, så för mig är det så himla naturligt. Eller, jag har ju inte haft samma port, jag har bytt några gånger för efter ett tag blir membranet så dåligt när man har stuckit i det ofta.