söndag 19 oktober 2008

Vilken helg!

Jisses vilken fantastisk helg. Är så trött nu att jag knappt orkar stå på benen. Skjutit som en galning med laserpistolen, skadat folk… dödat folk… blivit dödad… hemskt egentligen men det är ju på låtsas och det resulterade bara i att pistolen inte fungerade i fem eller tio sekunder. Tänk er synen då mamma snart 70 bast springer runt där i mörkret med lysande lampor på axlar, mage och rygg… springer där med laserpistolen i högsta hugg och pepprar för fullt. Att hon inte hade koll på vilka som var på hennes lag utan sköt hej vilt på alla är totalt oväsentligt för det viktiga var ju att vi skulle ha kul. Höjdaren för Macke var gokarten som han och kärleken körde innan. Vi fick senarelägga en timme eftersom vi bara hann en pyttebit från stan innan syrran i den andra bilen ringde och sa att hela bakrutan på deras bil plötsligt exploderat… otroligt läskigt, de hade duckat för de trodde först att de blev beskjutna men förmodligen var det elfel i rutan… eller nåt…

Showbiz igår var väldigt bra, blev ett väldigt ös på Brämpa… ja gamla Brännaborg där jag som nybliven tonåring spanat på den hemlige förälskelsen och skakat sönder knäna när han bjudit upp men dansat en stel tryckare under discokulan… eller fått åka hem utan uppmärksamhet från förälskelsen och fått en smärre depression. Arg och ledsen över att inte tankeöverföringen fungerat, vilket var mitt sätt att försöka få förälskelsen för dagen att förstå mitt intresse…

Orup och Lena Philipsson i fredags var en höjdare, skrattade så jag kiknade. Hon är underbart halvt galen och tillsammans gör hon och Orup en toppenbra show.

Nu soffan, skönt!

I morgon Emla på venporten och illamåendet pendlandes mellan magen och halsen men det går bort när jag väl är där. Tack och lov. Sedan Herceptin i någon timme. Förresten ska jag fråga om biverkningen i morgon, har bara korta fransar kvar nu och tycker att det är piss. I helgen har jag varit ordentligt målad med lösögonfransar, Lisa på Kicks gjorde ett toppenjobb i fredags!

1 kommentar:

Mary sa...

Vilken helg du har haft! Avis är bara förnamnet på mej iaf. Var själv på Orup och Lena på Cirkus för drygt ett år sen och jäklar va bra de var! Det enda som var tråkigt var att men satt ner=svårt att jazza loss :)
Ja själv har jag krattat löv och varit på handbolls sammandrag. Inte så tokigt det heller, men nacken och axlarna tyckte inte att det var så kul ;)
Ha de!!