tisdag 21 oktober 2008

Du vet vem du är!

Bakvägen fick jag höra en sak om mig själv och ärligt talat så gillar jag inte sådant… att folk pratar om mig bakom min rygg. Vem gillar det egentligen? Men när det gäller bra saker som hur snäll, trevlig, snygg och bra jag är så är det så klart helt ok… annars vill jag ha det rakt i fejjan. Förresten så vill jag ha det positiva rakt i fejjan med, även om det gör mig grymt generad. Jag jobbar själv på att bli duktig på att tala om för mina vänner hur bra de är. Märkligt att det är lättare att hitta dåliga saker om sig själv… och att vi vid positiv och negativ kritik mest hör det negativa. För visst är det så? Jaja det är mycket man/vi/jag behöver jobba med men det var inte det jag skulle skriva om nu. Det var ju om att snacka bakom min rygg…

Av en vän så hörde jag att en vän… hehe ja detta kan bli intressant för vem vet hur mycket informationen har ändrats på vägen? Jag försöker igen och jag vill understryka att det var ett tag sedan jag hörde detta, så om något inte stämmer så kan det också bero på mitt minne, hrm.

Detta handlar om en tjej som jag jämt var med när jag var liten. Vi var drillflickor tillsammans, vi lirade handboll tillsammans och vi var dessutom mästare på att käka popcorn och lira ”Sjuan” tillsammans… Jag hörde att när jag fick min cytobehandling och mådde som en påse skit så var hon på en gudstjänst. Där skrev hon mitt namn på en lapp i hopp om lycka och välgång. Vi har inte umgåtts på typ hundra år men ändå så tänkte hon på mig!

Ja, dags att torka tårar ur ögonvrårna och säga TACK!

Du vet vem du är... :)

Inga kommentarer: