tisdag 28 oktober 2008

Vad göra?

Styrketräning i varmvattenbassäng är skönt och uppfriskande. Har nyss kommit hem från ett pass och känner hur energin har samlats i kroppen, måste bara bestämma mig för vad energin ska läggas på idag. Baka glutenfritt till svärmor, som till helgen kommer för att fira sin sons 40-årsdag? Scrappa färdigt bröllopskortet - snart bröllop i fästningen på Marstrand! Vika tvätt, städa... nä hu... läsa "Munken som sålde sin Ferrari" igen fast nu med pennan redo för massor av anteckningar? Planering är lösningen och hemligheten är att göra det jag tycker om, då hinner jag ju massor. Och om jag inbillar min hjärna att jag älskar att städa, vika tvätt och allt sånt bläigt så blir ju det roligt det med. Kanske. Förhoppningsvis.

För övrigt hittade jag en länk till Apoteket på Slutasnusa, om vad som händer i kroppen/hjärnan när man slutar röka eller snusa. Idag är det 474 dagar sedan jag slutade men färskt i minnet har jag den våndan det medförde. Ganska intressant att veta vad som egentligen händer i skallen. Kolla in på http://www.apoteket.se/rd/d/785/a/1436/ar/6191

2 kommentarer:

A-K sa...

Ska du gifta dig??!!
Kramen

Malin sa...

Bäst jag svarar här så inte mamma blir tossig och anfaller mig med tusen frågor. Ingen har friat till mig... hrm. :) Det är vänner i Gbg som ska gänga sig så jag gör kort till dem. Kraaam till dig A-K