lördag 21 juni 2008

Lugnet

Gårdagen var som midsommar ska vara. Stångresning… hahaha ja det lät ju kul men jag pratar om midsommarstången. Lekar för barnen, den bästa var nog grodspottningen… godisgrodan den gröna som skulle spottas längst… Max tog nästan i så brallorna sprack men det var svårt att spotta långt… Vi blev många och det var trevligt. Hur trevligt som helst var det. Max syrror (förutom Sandra) var med och dessutom deras far… det blev lite ”Tomten är far till alla barnen”-varning och tanterna härute verkade bli lite förvirrade då vi blev presenterade men det var helt ok. Familjer ser annorlunda ut idag. Jag är glad att vi kan umgås och ha trevligt tillsammans.

Håret växer som bara den… överallt… snart får jag börja raka mig från hyska ner till knäna… Känner ni inte igen mig så beror det på att jag inte orkar plocka ögonbrynen så snart är de så buskiga att ögonen inte syns. Typ. Det absolut bästa är i alla fall att ögonfransarna är på väg tillbaka! Med andra ord är fiskögonen snart väck och... JIHAAAAAAA! Jag är en människa som trivs i ögonfransar. (Dock inte lösa sådana…)

Annars?
Jopp, vi har målat klart i stugan så nu äre liksom ännu mer trivsamt.
Molnen i skallen blir färre av lugnet och skönheten härute. Idag har det blåst som bara den och spöregnet och åskan låg ute till havs. En fröjd för ögat var det.

Vi har haft en skön slappardag… i morgon är det en ny underbar dag!
Hoppas allt är fint med er alla!

Inga kommentarer: