lördag 16 februari 2008

Det ÄR lördag idag…

Det är inte tisdag tidigt på morgonen då magen känns som om jag sitter i en karusell. Ni måste förstå att jag verkligen hatar karuseller… att bara se en karusell gör att det börjar snurra runt i skallen på mig… magen börjar bubbla och slå volter i rena förskräckelsen och spyan ligger plötsligt och väntar på att få komma ut. Den trycker på precis i den lilla gropen där halsen möter bröstet. Ni vet var jag menar va? Och ni vet vad jag menar? För visst har de flesta av er bävat inför något ni inte vill vara med om? Tänkt ut massor med bra lösningar för hur ni ska komma undan detta jobbiga som ni helst bara vill glömma bort? Legat sömnlös och önskat att ni ska kunna somna och sedan vakna morgonen efter och inse att allt bara varit en dum och elak dröm? Det kan vara precis vad som helst som får en att må så. Kanske en räkning man inte har råd att betala och så närmar sig sista dagen i månaden… eller kanske ens barn är sjukt… eller så väntar man på ett besked som kan vara negativt… ja det kan vara precis vad som helst som får en att helt enkelt må skit!

Så kanske har många av er mått dåligt i flera dagar över att dagen med stort S har närmat sig (Skitdagen). Det är precis här, med spyan som ligger och lurar i den lilla gropen där halsen möter bröstet, jag försöker stoppa mig själv. Stoppa mig från att tänka på hur jag kommer att må på tisdag efter nästa behandling. Kommer jag att må ännu sämre… kommer jag att få mer värk, mer blåsor i munnen, bli tröttare, mer illamående… vilka biverkningar kommer att tillkomma… STOPP!!! Nu räcker det – jag njuter tydligen av att plåga mig själv så nu stoppar jag dessa destruktiva tankar och njuter av att jag faktiskt mår bra idag. Jag är glad och lycklig över enormt många saker! Skulle jag börja räkna upp alla saker som gör mig glad och lycklig så skulle jag behöva skriva flera sidor och det är väl positivt om något!?

Min Lizzy sa till mig ”Försök njuta av dina bra dagar” och det är ju ett förbannat bra råd just nu. Det är ju faktiskt lördag idag…

6 kommentarer:

A-K sa...

Malin kom ihåg att det faktiskt är ok att bryta ihop emellanåt. Sen är det bara till att komma igen, vilket jag vet att du gör! Starka kloka Malin. Å som sagt, det är ju lördag! Vilket betyder godis!! Eller kanske hellre för dig, chips och avakado =)
Många kramar! /A-K

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

tänkte bara skicka en hälsning om att veckan skall gå bra! jag önskar jag kunde dela skiten med dej!!! Puss min kära malin

Angela sa...

Hej min vän!!!!
Trodde jag skulle klara det här själv men icke!!!! fick ta Pamela till hjäl...=) ja du vet´...
Vill skicka massa kramar till dig och hoppas du blir pigg fort efter i morgon. Längtar efter surr och thé med min Malin.

Puss o kram!!!!

Unknown sa...

Hej Vännen!
Idag är det tisdag och mina tankar är hos dig. Hoppas att du blir pigg snabbt denna gång (och att min förkylning drar åt pipsvängen) så vi kan träffas. Längtar så OTROOOOOLIGT mycket efter dig!
Tusen kramar B.

Jonas sa...

Tänker på dig!!!
Önskar att jag kunde ta en del av bördan. Hoppas, hoppas, hoppas att du kan komma och se lite av grabbarna i Öbackahallen i helgen. Deras glädje är som medicin! Ingen besk och illamåendeframkallande. Den är sprittande och sprudlande och ger ENERGI! Om inte kanske någon kan filma åt dig, inte alla matcher men några minuter så du kan titta hemma i soffan?
Ska höra på träningen på fredag!
Glädjen är lika stor som upplevda kontraster sägs det, isåfall kommer du vara bland de lyckligaste som finns om ett tag:)

Unknown sa...

Vännen, tänker på dig och ger all min kraft och lite till åt dig och har önskat att jag åtmindstonde kunde ta liten del av din börda efter dagens behandling.
Skicka iväg alla basilusker med okänd avsändare så dom inte hittar tillbaka!!! Puss och kram P