måndag 10 december 2007

Måndagen

Jamen vilken bra dag detta har varit! =)
För det första har jag shoppat - hehe - jag som förr absolut inte gillade att shoppa blir halvt i extas när jag upptäcker en fin topp jag kan ha till helgen i Göteborg på julfesten... eller den underbart söta tomten vi bara måste ha hemma... Fast nu var det ju inte därför jag skulle skriva här på bloggen... tänkte ju berätta om hur dagen gått. Men hörrni - jag fick faktiskt förlusta mig två (2!) gånger i Birsta idag. Första gången när vi väntade på röntgen efter injektionen (det tog nästan tre timmar :). Andra gången när allt var klart och vi skulle åka hem. :) Oj, vilken tålmodig sambo jag har... inte fasen satt han i de nya fåtöljerna där uppe på övervåningen i Birsta City där andra och mindre tålmodiga män blivit parkerade av sina fruar/tjejer/sambos/särbos. Nä, Royne han var med han. Så nu är faktiskt nästan alla julklappar dessutom inhandlade. Jag kan avslöja så mycket som att vi kommer att ha hur kul som helst på julafton - jag tänker vinna, brorsan! :)

Nu till det lite mer viktiga! Vänta, ska bara dansa runt i köket en liten sväng... sådär...pust... attans nu gjorde det lite ont i såret/armen... vilket får mig att inse att dagens resultat faktiskt måste vänta lite till. Helén har nämligen skällt lite på mig... hon tycker att jag undanhåller saker här på bloggen. Jag tycker att hon är lite fjompig men ska förklara. Två dagar efter operationen träffades jag och Helén, hon skjutsade mig eftersom jag var lite darrig och inte särskilt smärtfri. Vi åt lunch på stan, besökte någon affär och sen sa vi hej då. Fast först försökte Helén skjutsa hem mig... nu var det ju så att jag kände mig så pigg att jag vägrade. Vandrade runt lite på stan, shoppade lite (nödvändiga) saker och sen skulle jag bege mig hem. Då tog orken slut... poff så var den borta. Jag tog mig hem men jag var helt övertygad om att varje steg var det sista och att jag skulle tuppa av på gatan. Orkade i alla fall få upp telefonen, ringa Elin som fick gå ut och leda mig in. Dök ner i soffan och rörde mig inte på ett tag.. andades i alla fall. ;) Men det var läskigt och det är DUMT att jag inte inser mina begränsningar i sådana situationer. Så nu har jag berättat... nöjd Helén?

Äntligen får jag avslöja dagens resultat - sån jäkla skitbra dag! :) :) :)
Jag punktar...
Hehe... är nog lite skadad idag...
1. CT röntgen var BRAAAAA - inga små eller stora jäklar där inte!
2. Lymfkörtlarna de tog i sista operationen var FIIIINA - inga metastaser där inte!
3. Kommer att få cytostatikabehandling i bara FYYYYYRAAA månader!!!
Visst - det har regnat massor i dag men hos mig har solen skinit utav bara... =)
Oj, nu kom det en tår
Och oj igen, detta kommer att bli värsta längsta inlägget, sluta läs ni som börjar bli less. Ni förstår väl att jag just nu bara skriver av mig som en tok :) men det kommer lite mer info också.

Fyra månaders cellgifter kan bli lite längre, men bara om mina blodvärden blir dåliga så de måste vänta lite med nästa "attack".

Vi vet inte exakt när cellgiftsbehandlingen kör igång och anledningen är; Jag har idag gått med i en forskningsstudie. Alla mina "prylar" (journal, bortopererad gegga etc.) kommer att skickas till Karolinska där man beslutar om jag ska behandlas varannan eller var tredje vecka. Hur som helst så kör de inte igång före jul och det känns underbart!

Nu slutade min hjärna att fungera. Hrm. Tror jag berättat det viktigaste - klockan är 20.28 och det har varit full fart sedan 06.30 i morse... så GOD NATT!

3 kommentarer:

Linda sa...

ååh vad härligt gumman ...den högre makten är me

Unknown sa...

Glädjetårar... Underbart! Vad skönt med riktigt goda nyheter! Jippi! Hurra! Jag tror jag ska springa ut i korridoren och skrika och tjoa lite... eller inte. Jag har ju faktiskt ingen fast tjänst här ännu.... HÄRLIGT MALIN!
Och jag blev inte förvånad när jag läste om din promenad hem. Säger bara TJURSKALLE!!!! Fast samtidigt tack och lov att du är du. Du är och förblir en fighter. You go girl!
Kramar B.

Anonym sa...

maste kolla:)