onsdag 7 november 2007

Ny info

Är nog inte särskilt klar i knoppen ännu...fast definitivt bättre än igår :) så jag tänkte bara lämna lite information. Operationen gick bra, de gjorde fryssnitt på två körtlar och båda var friska (Tjoho - nåt positivt i misären). Sammanlagt tog de 4 och de övriga två ska kollas, så än ropar jag inte hej. Oavsett resultat så kommer jag att få samma behandling.

På andra sidan opererade man in en venport genom vilken jag kommer att få cellgifter etc. För de som inte vet är en venport en liten behållare som opererats in strax under huden. Venporten har en smal slang (kateter) som lagts in i ett större blodkärl i närheten av hjärtat. Låter vidrigt och just nu känns det ju främmande och läskigt men den är ju till för att göra mig frisk så; Välkommen till min kropp, Venporten!

Mer än så orkar jag inte plita ner just nu - bara en sak till - tack än en gång för all underbar stöttning! =)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen, oj vad skönt med information av dig och det är helt super med denna blogg.
Jag hoppas att du känner all kraft som skickas med tanken!!! Tro kan försätta berg (nästan, om man inte är sprängare.. vill säga).
Längtar till vi träffas, sköt om dig i massor och var fortsatt ... POSITIV. PUSS och KRAM

Mary sa...

Heppåre Malin
Va jävla kul att höra att det hittills är bra...(visste väl de)...Det här komer att gå fint! Hoppas att du orkar med nåt fredagsfika ;)
Och du...venporten eller Porth a cath e kanon! Du slipper se ut som en nåldyna i armen :) Det känns inte när dom sticker i en port. Om du vill kan "Systra" kolla på porten om du känner dig osäker. Kramar på dig i massor!!!

Maria sa...

Hej vännen!

Idag när jag kom hem låg det ett vadderat kuvert i brevlådan med avsändare ”FRISKISPRESSEN”. Eftersom jag totalt hade glömt bort att jag varit med i en tävling i deras tidning, så blev jag fundersam över vad det kunde vara. I kuvertet låg ett brev med följande text ”GRATTIS!!! Här kommer din Rosa Bandet tröja från RÖNISCH. Vi hoppas att den kommer att passa”. Se där, jag hade vunnit en snygg rosa träningströja i funktionsmaterial av bästa kvalitet, med Rosa Bandet på. Jag vill lova att jag A L D R I G vinner någonting någonstans. Det här kan jag bara se som ytterligare ett tecken på att det kommer att gå bra för dig Malin. Imorgon ska jag stoltsera med tröjan på jobbet och skänka dig mina bästa, positiva, energifyllda och varma tankar. Jag struntar fullkomligt i att det är en träningströja, och jag hejar stenhårt på ditt lag… Heja Malin!

Bamsekram så länge!
// Maria

Lizzy sa...

Godmorgon älskade vän!
Hoppas du har sovit inatt- och har du inte det kommer det alldeles snart en ny!!!
Är just nu mest nyfiken om detta funkar...hmm...stötte på patrull med en gång givetvis, men gör ett nytt försök! Tur att du har lärt dig sådanahär "nymoderniheter" innan du får alltför mycket bomull inne i hjärnan...
(Glömde säga en sak igår om den "underbara porten"- ÖS på embla kräm innan de skall sticka där...det kommer bli göör ömt efter några stick!)