onsdag 9 december 2009

Balans

Tränar lite balansboll.

Börjar bli orolig för att jag ska lägga på mig alltför många kilon, som blir ännu svårare att få bort sedan. Än att träna lite nu menar jag. Kan ju lätt bli för många kilon utan träning och ett intag av choklad och åter choklad. Hrm. (Har börjat få sug efter morötter - ja morötter - det är jag tacksam för). I natt har jag drömt om julskinka och rotfruktslåda... Men nu var det ju träningen jag skulle berätta om.

Så jag köpte mig en balansboll och stånkar och pustar en hel del. Jobbig träning detta men jobbig betyder ju bra i träningssammanhang... så - bra är jag alltså...

Övriga familjemedlemmar har också blivit sugna på lite balansbollövningar. Och då i form av just balans. Det är en nog utmaning att stå på knä på bollen. I början. Royne är ju man och gissa vad? Ja, såklart att han skulle stå på bollen. Direkt liksom. Han höll på att slå ihjäl sig och dessutom göra lite hål i väggarna.

Max gillar skarpt att balansera på bollen. Och Elin pratar i alla fall om att hon är sugen att prova. Så detta ser ut att bli ett riktigt familjeträningsredskap.
Bra köp va?

3 kommentarer:

Isabelle sa...

Låter som ni har familjeaktiviteterna till jul spikade :)
Och du är ju proffs på balansboll, det har jag minsann sett med egna ögon.

Malin sa...

Hrm proffs... mja du skulle garva ihjäl dig om du såg mig försöka få till övningarna, jag lovar! :)
Kram Isabelle!

nillas liv på pinnen sa...

He ha, låter som ett bra köp om man vill göra hål i väggarna och slå ihjäl sig iallafall. =)