fredag 20 november 2009

Ok, då kör vi!

Såhär...





eller såhär...




För två år sedan fick jag bröstcancer och trodde att jag skulle dö.
Nu växer ett liv inom mig.
Vem kunde tro det?

MEN jag vet att det är tidigt att berätta men jag har mina skäl. Förutom att jag varit tvungen att berätta på jobbet eftersom jag mår som en påse skit och blivit sjukskriven halvtid, så håller jag med Calle Schulman om att Tystnaden kring missfall är farlig. Läs här: http://www.expressen.se/debatt/1.1764992/tystnaden-kring-missfall-ar-farlig

Om det skulle hända mig vill jag få stöd av de runt mig. Man behöver det och det ska vara naturligt att stödja någon som sörjer.

Men sådant tänker jag släppa nu för jag är bara så jävla GLAD - fatta att jag ska bli mamma ännu en gång!

10 kommentarer:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

It´s amazing!!!! =) =) =)kommer bli en liten royne! roine..

Isabelle sa...

Shit vad roligt!!!!!
Åh Malin vad jag blir glad för din skull. En liten Bebbe =)
Men jag undrar lite hur. Ja, alltså inte precis HUR, den biten har jag koll på, tror jag ;) Men äter inte du samma eftermedicinering som mig?
Skit samma. Jag är så glad. GRATTIS!! Snälla, kan inte jag få komma till dig och snusa bäbis sedan.
Stor kram och trevlig helg.

Anonym sa...

Varma tankar till dig.
Lidostillcapri

A-K sa...

Wooohoooo!! Grattis!! Tänk att det var just det här jag gissade på =)
STOR kram till dig!

Okki sa...

Vad härligt!!!
Stort grattis från en bc-tjej.

Kram

Elwa sa...

Många gratulationer från mig! Håller tummarna för att allt ska gå fint och att du snart ska må bra! Minns själv hur det var - fortfarande!

Mrs. S sa...

Åh så kul! Grattis!!

Hatchepzut - Mamma till en ängel sa...

Massor av grattis till graviditeten. Ja det gör du rätt i. Gå inte och tänk sådana orostankar. Det kan man göra när och om man hamnar där. Då har man iallafall haft en fin orosfri graviditet. Det går säkert bra för dig. Önskar dig all lycka till med bebis och annat i ditt liv.

Anonym sa...

Grattis,så underbart.

Hittade dig någonstans och tittar in här ibland.

Har genomgåt en 10 månaders cancerbehandling(aggresiv cancer i livmodern!!).
Skall på min första kontoll i december och är SÅ orolig.

Har såååååå svårt för att vara HÄR OCH NU!

Malin sa...

Sandra; Royne... :)

Isabelle, min cancer var inte hormonrelaterad däremot herceptinpositiv. Men sista medecineringen skedde i slutet av maj och ska för länge sedan vara ute ur kroppen!

Lidostillcapri, mycket varmt tack!

Anna-Karin, TACK :) :) :)

Okki, tack du med. måste titta in hos dig :)

Elwa, tack. Känns som om jag har sett din bild och ditt namn Elwa tidigare. Får kika in till dig och kolla.

Mrs.S, tackar! :)

Mamma till en ängel, dig har jag lämnat kommentar hos. Tack!

Anonym, tack och du; Jag förstår så otroligt väl din oro. Det är inte lätt att försöka vara här och nu och man kan bara göra sitt bästa. Hoppas allt går bra. Styrkekramar!