måndag 16 november 2009

Glá är jag

över att inte bo i en stor stad. Det räcker gott att uppleva trängseln och jäktet någon gång då och då. Men det vore roligt att ha närmare till det stora utbudet en storstad kan erbjuda. För vi har haft en underbar helg. Det är bara fötterna som tagit skada ;)

Vi hade en heldag på Naturhistoriska och Cosmonova, helt klart hur coolt som helst. Vi var alla tre väldigt nöjda efter alla uppstoppade djur, fiskar och coola avbildningar av människans föregångare. 3D filmerna var bra men Sea Monsters var klart häftigast.


















I går var det dags för Skansens akvarium men där blev vi lite besvikna eftersom vi hade tänkt gosa lite med Lemurerna. Så blev det inte. Sandra klappade spindeln och alla klappade vi ormen men då var jag så nervös över närheten till spindel, så jag glömde knäppa kort.

Så hittade vi sedan någon som satt i fängelse. Det gjorde vi.





















Därifrån gick vi vidare till nästa akvarium där vi såg många fiskar. Bilderna på hajarna blev kass, så de struntar jag i att lägga ut. Men hajarna var häftigast med sin mördande graciösa utstrålning... Fast söta och små som längden på min arm.

















Vi avslutade vår lilla rundvandring på Djurgården genom att besöka Vasamuseet. Det var ett ganska deprimerande slut faktiskt med alla skelett och andra påminnelser om död. Men intressant. Väldigt intressant. Skeppet är ett fantastiskt konstverk.





















Efter att ha fyllt våra magar kramade vi Sandra hej då och tog tåget tillbaka till lilla staden Härnösand.

Inga kommentarer: