söndag 29 november 2009

Förebild

Skönt att inte vara bakis men tröttheten sitter som en smäck - det blev sent igår. Fantastiskt roligt dock!

Lite då och då så slår det mig att jag är gravid. Att det om ungefär 190 dagar kommer att finnas en ny familjemedlem i form av en liten bäbis. Varje gång det slår mig känns det som ett mirakel - det är fanimig ett mirakel!

Max hoppas att det blir en pojke - "...för om det blir en tjej är jag rädd att jag inte kommer att bli en bra förebild". Ja, han är bara tio år men en tänkare. Min lille prins, som definitivt kommer att bli en fantastisk förebild.

Han flög på Royne när han fick veta om bäbisens existens, med ett flin som gick från ena örat till det andra. Och sa; "Åh, håhå Royne... så du och mamma har legat tillsammans... När gjorde ni det då? Var det när jag var hos pappa?"

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bless his heart:)

Johanna sa...

GRATTIS!!! Vad roligt och så spännande med ett litet pyre som växer.

Din som är för go'. Fick han något svar ;)

HAGENS VITA VARDAG sa...

Men Malin vad är det jag läser, jäklar vad glad jag blir GRATTIS!!
Har varit en riktigt rutten bloggare senaste tiden så man har missat en hel massa..=/
Hoppas allt är bra förövrigt och som sagt, skönt att inte va bakis va;)
Kram på dig
Anna

Elwa sa...

Så härliga kommentarer från Max... Jag tror, att med en sådan förmåga att fundera så blir han en väldigt bra storebror!

Inger sa...

Stort grattis till miraklet! Jag hoppas att jag också får uppleva något sådant. Tack för dina rader i min blogg, jag uppskattar dem!
Jag blev så inspirerad av ditt vackra bröstsmycke som du fick så jag har gjort en egen variant, det var en sådan underbar idé.
Var rädd om dig och lilla maggen!
/ Inger

Malin sa...

Johanna, han fick inget svar... :)
Tack alla för fina gratulationer och fina ord om sonen. Han är verkligen en prins och kommer att bli en perfekt storebror.

Kramar

Anna sa...

Hej!
Jag har inte läst här på ett tag, men blev så glad när jag läste om miraklet i magen! Tack, du ger hopp! Härligt att höra att livet går vidare! Var rädd om er!
Kram Anna/Cliffen

Anonym sa...

Åhh Grattis kul med en bebis lycka till kram fam Grahn Nässjö

Malin sa...

Anna, dina ord värmer - hoppas allt är bra med dig!

Familjen Grahn, OJ vad roligt! Är allt bra med er? Minns att Max talade om för Jonathan att "Min mamma har snoppoga" men att han inte förklarade mer... Det är bra precis två år sedan nu, som vi sågs där i värmen :)

KRAMAR