söndag 28 juni 2009

Tjurigt blåst

Det är märkligt och dumt vad puckad jag kan vara.
Tjurig på ett blåst sätt liksom.
För vilken smart person tillbringar dagarna i den varma solen genomförkyld?

Försvarar mig med att jag inte har suttit och solat.
Men inser sedan att det nog är värre att slita med att
- lasta stenar och släpa dem 50 meter i skottkärra. I uppförsbacke. Lastar av.
- donar med. Skittunga stora stenar. Flåsandes andfådd.
- kratta jord och så gräs.

Jag borde ha varit i skuggan.
Eller inne.
För jag hostar nästan lungorna ur mig nu.
Snorar.
Och jag tror att febern är tillbaka.

Dumma dumma jag

3 kommentarer:

essge sa...

DU är inte dum. Men det kanske var dumt gjort. Då gäller det att ta lärdom och inte göra om det.

Krjamar

essge

Kamilla sa...

Usch,, inte kul förstår jag! Många som är förkylda nu,, förstår inte varför! Krya på dig!
kram Kamilla

Malin sa...

essge, tack :)

Kamilla, tycker också att många är sjuka nu. Men det är lite upplyftande att "bara" ha en förkylning... ;)

Kramar