torsdag 16 april 2009

Tre

Tre veckor har gått,
dags för ännu en behandling. Blä som vanligt men sedan är det bara två kvar!

Tre månader har gått,
dags för återbesök hos läkaren. Är allt ok eller finns det något som tyder på att helvetet är åter? BLÄÄÄÄÄÄ, jag fullkomligt HATAR dessa återbesök och kommer aldrig att vänja mig vid dem. Bra att de håller koll så att OM något skit ska upptäckas så upptäcks det i tid. Men i alla fall. Jag känner mig så vansinnigt liten dessa dagar. Tillbaka i minnena med stor skräck liksom.

Fast jag tror att det är en bra del av bearbetningen – på det här viset stoppas inte helvetet in i något skrymsle i hjärnan och ligger där och lurar tills något annat traumatiskt händer.

Men satans snoppogan vad den ställer till det!

Det underlättar att bli arg på något och i dag hade jag en given ”bliargpågrej” när jag drog upp persiennerna. Upptäckte jag…

Det SNÖAR!

Skit...

4 kommentarer:

Johanna sa...

Om du känner dig liten när du går in till läkaren så hoppas jag i alla fall att du kan känna dig väldigt stor när du går ut. Skickar många tankar till dig idag.

A-K sa...

Vad är det för behandlingar du går på?? (Jag skyller på cyto-hjärnan...)

Jag ska tänka på dig och kan förstå att de där återbesöken är fulla av ångest och kräk-känslor!

Om du vill ha en låt att vara arg till - sätt igång Pinks "Rockstar". Den kan jag vara jättearg till!

Och till slut, vill jag skicka dig en kram och berätta för dig att du är såååååå viktig för mig! Du står där som en stooor trygg pelare som jag kan klamra mig fast vid när jag är vilsen, liten och rädd! Tack.

Johanna sa...

Stort lycka till! Jag hoppas att både behandling och besök gick jättebra.

Själv fick jag min femte och näst sista förgiftning idag. Sen återstår "bara" femtielva herceptinbehandlingar, men de blir förhoppningsvis lättare att leva med.

Kram till dig.

Malin sa...

Tack, Johanna det kändes faktiskt bättre! :)

A-K, min cancer är/var HER2 positiv och då får man Herceptin i ett år.

Johanna, härligt att du bara har en cytobehandling kvar. Herceptinet påverkar mig knappt så det blir otroligt lugnt jämfört med cyton. Maila mig gärna om du har några frågor.

Tack för era goda tankar - kramar! :)