torsdag 12 februari 2009

PMS?

Min första helgdag eftersom jag är ledig torsdag och fredag.
Sov alldeles för länge och sedan så får jag ett samtal en timme efter att jag vaknat. Samtalet gör mig arg så in i helvete. Fast jag borde inte bli arg egentligen. Det är bara gamla spöken som inte borde beröra mig längre som dyker upp.

Dagen rullar vidare och jag får ett bryt på dottern som inte bara har ett rum som ser ut som en sopstation – nu luktar det sopor där inne också. Jag får be henne komma ut om jag vill henne något för jag kan inte andas där inne…

Sonen, som så gott som aldrig gör mig arg, gjorde mig arg i dag. Det gör fan ont att skälla på honom och jag är grymt ovan att göra det.

Citronfjärilen blev attackerad av mitt dåliga humör.

När Kärleken kom hem fick han sig en skopa av mitt dåliga humör.

Sabla pissdag trots att jag har andats djupa andetag och räknat till tio massor med gånger.

Sedan åkte jag till min första yogaträning med Anneli. Trots allt hummande och mässande så var det givande. När vi åkte hem upptäckte jag att all ilska var som bortblåst.

Nu känner jag mig glad, lätt, positiv och harmonisk.
Tack och lov för det.
I morgon kommer att bli en fantastisk dag och åh, vad jag kommer att vara glad och harmonisk! Känner redan hur underbart det kommer att bli!

Om det nu inte är så att jag har PMS – för det kan man väl inte styra va?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Attackerad? Jag skulle vilja kalla det missförstånd. Hoppas imorgon är en bättre dag. Kram.

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

hej min lilla scrapbooking darling!
Duktig du är må jag säga och tusen tack!
Hoppas denna dag är bättre är gårdagen!
PUSS

HAGENS VITA VARDAG sa...

Tjo tjejen!
PMS i all sin ära men dessa dagar kommer och går. Så är det bara.
Skit piss och pannkaka. Phu...

När var det dax för Thailand? Uuuuunderbart...

Sköt om dig
Kram Anna

Malin sa...

Johanna, i morgon blev en bättre dag!

Sandra, tack och PUSS!

Anna, om exakt två veckor äntrar vi planet och styr kosan mot värmen!

Kramar :)