torsdag 29 januari 2009

Yrke?

Dotra tar studenten till våren. Första studentfesten var igår. Samtidigt som jag lagade mat skulle jag fläta hennes hår i små och tunna flätor... hon fick forma och steka biffarna medan jag stod bakom och flätade. Flätade i över en timme... trodde aldrig att det skulle ta slut. Efter maten smorde hon in sig med brunt teatersmink i ansiktet. Knappt hon blev igenkänd när hon sedan också klädde sig i lånade kläder. Kompisarna kom och de var utklädda de med. Fast liksom snyggt fixade, trots yrkena (kamouflerad) militär och hundförare.

Temat är alltså ett yrke. Vilket yrke har min dotter, tror ni?

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Arbetsförmedlare?
Banktjänsteman?
Konsult?
Nä, vad fasiken! :D
Säg!

Helén sa...

Hmmm... Hip hop artist/dansare?? Nä jag vet inte :) Simon har världens magsjuka så jag tror inte du vill träffa mig i dag :) Han började spy vid halv ett i natt och han spyr fortfarande :( Hurv!!!! Blääää!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Då har vi lika gamla barn:)
Fast min store drummel bytte program och tar inte studenten förrän nästa.
Det kom han på i efterhand är lite trist;)
*skrattar*
Kram och ha en fin helg.
/Lallis

Anonym sa...

Hejsan!

Jag heter Sofia och jag och min kompis Olivia gör ett projektarbete nu tredje året på gymnasiet som har ämnet bröstcancer. Vi ska göra en tidning med intervjuer, tips, inspirerande historier, krönikor etc i och vi behöver personer som är villiga att ställa upp på intervjuer om sin sjukdom och sedan fotas i en studio. Känner du att det är något för dig, kontakta mig! Ett litet "krav" är att du ska bo i Sthlm eller lätt kan ta dig dit!

Tack på förhand!

Sofia_Thorstensson@hotmail.com

Malin sa...

Anna, hehe ... banktjänsteman med kepa och rastaflätor? =)

Helén... vill inte träffa dig! Inte idag iaf :)

Lallis, tycker att tiden bara rinner iväg. Hur har de hunnit bli så stora?

Sofia, tack för förfrågan men jag antar att det finns massa kvinnor som har haft BC i Stockholm med omnejd. Lite för långt bort för mig!

Så till dotra... Helén spikade för visst var hon rappare. Yo, liksom. Eller nåt. Hrm. Hon stod en timme i duschen på natten då hon kom hem. Gnuggade färg ur ansiktet och försökte reda ut trasselhår...

KRAMAR :)