torsdag 20 november 2008

Äntligen

Äntligen kommer han hem. Jag kommer definitivt att vara vaken när han kommer i natt. Efter över tre dygn är jag halvt galen av längtan. Helt slut är jag också. Inte konstigt eftersom jag tillbringar nätterna med att scrappa, kolla på serier och blogga. Onödigt att sova utan honom liksom.

Jag har alltid varit grymt orolig när någon är ute på vägarna. Helst på vintern. Föreställt mig krockar, avkörningar och ett liv ensam. Utan dem jag älskar. Jag är fortfarande harig och kämpar som en idiot med att INTE oroa mig. Försöker få hjärnan att fatta att det är dumt att oroa sig för saker innan de händer. Att vara sådan handlar väl om kontroll antar jag. Därför vill jag påstå att jag fick en knäpp på näsan när jag fick snoppoga. Snacka om att inte ha kontroll.

Läskigt.
Men nyttigt som bara den.
Så nu är det så att jag inte alls är ett dugg orolig för Kärleken när han sitter där och kör sina timmar på E4:an.

Han kommer att komma hem till mig.

1 kommentar:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Från ett kontrollfreak till ett fd kontrollfreak! Jag blir så mäkta impad av dej, jag var hos hjärnskrynklarn i tisdags och han tog upp just det där med kontroll..det är ju det som är mitt stora issue vet du ju! Tyckte det var skoj bara att du oxå kopplar den där oron till kontroll för det är precis så han uttryckte sig! Puss saknar dej!!