fredag 14 november 2008

Invasion avvärjd...

Trots att det har gått säkert 15 minuter sedan det hände så känner jag mig fortfarande grinfärdig. Lite stolt över att jag klarade det själv men det är då lite det. Hade nog varit mer stolt om jag inte ringt Kärleken och hysteriskt skrikit och grinat… bönat honom om att komma hem… han ville säkert men var precis i färd med att ge sig ut på vattnet och dyka efter borttappade saker… i snön som vräker ner… ansåg det vara viktigare tydligen…

Jag skulle ha varit betydligt mer stolt om jag inte låtit honom ta del av mördarjakten med spray och tidningar innan jag insåg faktum och snabbt (och väldigt ynkligt) sa puss och hej och la på. Rusade tillbaka och slängde ytterligare några tidningar på den och vågade då sätta dit foten och trycka till några gånger med något som liknande stampningar. Jag stod kvar länge för att kolla så att den inte skulle krypa fram under lagren men den verkade körd.

Nu springer jag tillbaka till köket och tidningshögen ibland för gråten sitter som sagt i halsen och håret på hela skallen och armarna står fortfarande rakt upp! Hann tänka mycket innan jag dränkte den i insektsspray och den vägrade dö, den fortsatte liksom att kravla i en evighet och hela tiden dog jag nästan jag med. Tror att det var en sån där spindel som var med i ”Imse vimse spindel” som jag såg för ca 20 år sedan. Spindeln som kom från typ Afrika och var intelligent och liksom tog över samhället. Födde massa spindelbarn, som födde en massa spindelbarn och alla var lika superintelligenta och sedan var det nästan kört för oss alla.

Jag har klarat av operationer, cellgiftsbehandlingar och strålning och en massa annan skit men det skulle jag fanimig aldrig klara!

Därför lever den inte längre – förlåt säger en ledsen och liten Malin med håret fortfarandes ståendes rätt ut och upp av skräck!

Försökte leta efter bilder på nätet men klarade inte av att kolla för fy vad vidrigt. Sedan tänkte jag ta ett kort på vad som är kvar av spindeln men klarar inte heller att lyfta på tidningarna. Ska be Royne när han kommer hem… och be honom ta kort också… så ni får se invaderaren från typ Afrika, som tänkte ta över vår jord.

Men hallå – nu inser jag ju. Gör ni? Fatta vad stolt jag känner mig! Jag har ju räddat jorden från en invasion, där människan skulle bli underlägsen spindlarna.

Tacka mig!


Bildbevis på spindeln... slutligen omhändertagen av Kärleken...

2 kommentarer:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

hohoho! Nu har jag rättat till misstaget på min blogg, plus att jag har bjudit på andra godingar till låtar! Hoppas du mår fint! // Spindeln!

Anonym sa...

Hej Malin, tack för din kommentar. Jag håller på att läsa din blogg, men ville säga hej nu på en gång.

Spindeln ser ganska död ut. Är det regn i sju dagar man får som straff? kommer inte ihåg hur det var, men regn kommer det att bli i alla fall!