tisdag 20 maj 2008

Snurresnurr i skallen… kräver uppdatering…

Igår ringde de från strålningen… igen… blä vilket strul men nu är mitt strålningsstartdatum på torsdag i stället, för att de ska hinna innan de stänger för… bla bla bla sen hörde jag inget mer för då var jag så inne i att ställa om min hjärna på nytt. Va fan det här är ju stora saker för mig, som kräver en del förberedelse rent psykiskt. Det funkar inte riktigt på det sättet att ”Jaha, imorgon ska jag på stan och köpa strumpor, kolla på en tröja och få se… var det nåt mer… hmm… det känns som om det var nåt mer… JA nu minns jag, ska ju till Sundsvall på strålning för mitt snoppogebröst också!” Nä, det är inte direkt som att gå till tandläkaren eller få halsfluss, det här är lite mer psykiskt krävande än så och då föredrar i alla fall jag att de inte ändrar tid stup i kvarten. Det blir för mycket för mitt hjärnmos.

Men startdatum blir nu torsdag och även om det är bra att de kör igång så blir jag lite sur. Tyckte ju att det var så bra att jag skulle börja till veckan så jag skulle hinna gå på Pillas bröllop först. Men om jag nu kommer att bli trött av strålningen plus få brännsår så lär ju inte det ske på två strålningar. Så det ska gå bra att parta på bröllopet!

I övrigt har jag fortfarande svallsvettningar dygnet runt. Det är ju lagom kul när jag – vid sällsynta tillfällen – har kladdat ner ansiktet med make up… då känns det som om det hela blir en smet som rinner nerför kinderna i en klumpig sörja… Att vakna flera gånger på natten för att ta av mig täcket för att kroppen liksom har svettats fast i lakanen är inte kul… sedan när jag precis har lyckats somna om vaknar jag för att då är det så kallt så att jag måste dra på täcket igen. Så där håller det på… nätterna igenom. Nä, att svettas dygnet runt i plötsliga svoscher är ju inte kul men jag ska inte klaga, träffade nämligen en go kvinna på Coop häromdagen och hon har svoschat de senaste åtta åren – fyyy vad jobbigt!

Slutligen en Roynekommentar; "Synd att man inte blev kvinna för det verkar ju vara himla enkelt. Blöda varje månad en massa år, bära på och föda barn... Efter det ska ni igenom klimakteriet också..." Dessa ord sa han med ett "jag tror inte det är sant-uttryck" i ansiktet... JEPP, jag har en karl som inser kvinnors fulla värde! ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Royne är inte dum han, men å andra sidan...
för tidig utlösning,
ofrivilligt stånd,
hårbuskar i näsa och öron, håravfall,
noll simultankapacitet...
Skulle kunna göra listan mycket längre inser jag, men nu börjar min lektion. Kanske någon annan vill fylla på. :)

Unknown sa...

hahahahaha, vilken klockren beskrivning av Britta och jag tror nog att du kan fylla på listan Malla!!!
Jag hoppas verkligen att du har orken för att komma, jag blev kall när jag läser hur dom ringer och ändrar hit och dit, det som är bra gumman är att det är utmaningar för dig att orka ställa om!! Tänk hur mycket starkare du blir av bara orken att ställa om huvudet!!
Jag är ledig idag och fredag för jag har ingen vettig arbetstanke i huvudet, när andan faller på sitter jag och jobbar hemma, men inte är det mycket. Just nu har jag bråkat med Simons byxor och symaskinen, vilket inte är en bra kombination med mig... jag har inget över för den maskinen och idag finns det finurliga saker som man stryker på för att "klistra" fast fållningen, antagligen var dessa urgamla, för klistret ville inte fastna...
Ikväll ska jag försöka se delfinalen med Perelli, inte för att jag tycker den är så bra utan mer för att jag missar hela balunsen på lördag, men med tanke på vilka bidrag det är i år har jag mycket hellre en bröllopsfest..:)) jag längtar och är såååå nervös att det är löjligt. Christian säger att vad som än går fel blir vi gift ändå... hahhahahaha
Fortsatt telepatiska stärkelsetankar till dig min vän. PUSS OCH KRAM