söndag 6 april 2008

Söndag

Jag tror att jag är aningen lite piggare idag… ligger här i soffan med datorn på magen och lattjar lite med bloggen… upptäcker nya saker ju mer jag håller på. Som sig bör antar jag. Har ju t.ex. lyckats åstadkomma en besöksräknare som på min dator just nu visar 51 besökare och på Roynes dator visar 21 besökare. Hahaha hur fungerar det, någon som vet?

Häromdagen höll Elin på att skratta ihjäl sig åt mig, den sketna ungen. Vi hade fått kläder vi beställt från H&M. (Oj, nu kom det ett svosch – vilket på mitt språk betyder svettsvallningar. Det känns som om svetten rinner från skallen men när jag känner på ollonskallen så är jag bara fuktig. Överläppen plus skåran mellan mina enorma pattar blir också fuktiga och nä jag har jättejättesmå bröst och funderar nu på hur jag kan bli svettig däremellan men… hrm… för att komma till saken så förstår jag hur det måste vara att hamna i klimakteriet. I alla fall när det gäller svallsvettningarna. Fy det är läskigt och som det ser ut nu blir jag tvungen att göra det två gånger. Nu och sen liksom när det är dags. För just nu är det ju gifterna som skapar svoscherna. Men jisses nog om det nu, skulle ju berätta om min elaka dotter Elin.)

Just det, vi öppnade försändelsen från H&M och gick igenom det vi beställt. När vi såg linnet som jag beställt som vitt (så himla fint, perfekt för t.ex. midsommar) ropade Elin ”Men vad fan det är ju grisrosa”. Då minns jag att det vita var slut när jag beställde och eftersom jag ville ha just det linnet så tog jag det rosa och hoppades att jag inte skulle se ut som en galning i det. Jag tenderar att göra det i rosa nämligen… Linnet var fantastiskt fint men färgen… oj oj oj… jag tog det och höll upp det framför mig, vilket fick min… hrm… älskade dotter att asgarva och vråla ”Förlåt mamma men nu ser du verkligen ut som ett ollon”.

Måste ju helt klart gå att färga det eller är det någon som passar i grisrosa och vill bjuda på linnet? =)

Inga kommentarer: