söndag 20 december 2009

Lukter att spy av

Fixade i ordning frukosten och satte mig vid bordet. Hungrig som jag var hade jag börjat sleva i mig min yoghurt med blåbär och musli, när Royne kom och satte sig. Med sina julskinkemackor med massor av senap på... åh, lukten av senap fick mig att nästan kasta upp och...

... fem sekunder senare stod jag och ulkade i diskhon och se - nu kom min första spya...

Hittills har jag "bara" mått så illa att jag önskat att jag kunnat spy. Nu spydde jag. Sedan kändes det bättre men jag fick avvakta tills senapsmackorna var nere i Roynes mage innan jag kunde fortsätta min frukost.

Dessa lukter!

2 kommentarer:

Helén sa...

Hur ska du greja julen? ;) Med alla olika dofter, gasmask kanske? Noterade trapphusaktivitet i går kväll, blir det tidigare flyttat?

Malin sa...

Helén, funderat på gasmask... ;) Ja, de små liven börjar så smått. De måste vara ute ur Joakims lägenhet den 29. Så snart har du henne närmare än vad jag har :(