lördag 28 november 2009

Pösmunk

Städat, julstjärnat och nyäten sitter jag som en pösmunk i soffan. Illamående hela långa dagen men dagens värsta var när Royne körde vindrutetorkarna med spolarvätska. Jag höll på att kasta upp på en tiondels sekund när jag kände lukten. Men jag tryckte ner rutan och stoppade ut huvudet. Såg nog ut som en blandning av salig och lidande hund, ni vet hur de brukar se ut när de får hänga med skallen utanför rutan. Min tunga var inne i munnen dock.

Mår illa mest hela dagarna. Men jag spyr inte utan kan stävja mitt illamående genom att tugga i mig något. Min hjärna tror att den vill ha choklad i olika former och nu inser jag att jag måste få stopp på sötintaget. Annars kommer jag att kunna rulla fram inom några få månader.

Har köpt en Pilatesboll, måste stärka rygg och mage och minska värken!

Förutom illamående och ryggont är livet prima. Igår var jag och Royne i Uppsala och gjorde NUPP-testet och det visade sig att det är extremt liten risk att vår lill* bäbis har något kromosomfel. Vi fick se det lill* miraklet och hjärtat bankade för fullt. Lycka!

Ska krypa ihop i soffan, sedan duschen och därefter inflyttningsfest hos vänner. Hoppas illamåendet ger med sig!

Inga kommentarer: