torsdag 15 november 2007

Biverkningar

Jisses vad många biverkningar det finns av cancer... krisreaktion, ångest, vänner som tillkommer, vänner som försvinner, vänner som blir änglar, värsta sjukdomskänslan vid cellgiftsbehandling, taskiga uppvaknanden när man upptäcker att det fläktar om skallen, varpå man stryker sig över skalpen och upptäcker att det är just en skalp med hårtestar kvar... man vänder sig om och kollar in kudden och ja dääär ligger allt hår - lattjo!

Nä, det kommer INTE att hända för mig, tack. Så jag ska raka min skalle innan detta mardrömsscenario uppbådar sig.........................................................................................Nu vill mina fingrar inte fortsätta att skriva, fy faaaan... RAKA SKALLEN!!!! Kan ni tjejer bara tänka er in i att raka av er ert svallande (!) och långa hår och sedan se ut som en... eh penis med öron... eller en glödlampa... med öron... just nu vet jag inte om jag vill skratta hysteriskt HAHAHAHAHA eller gråta förtvivlat... jag har gråtit över detta flera gånger och kommer säkerligen att göra det igen. "Patetiskt" nog rädd för att bli ful, när jag egentligen borde vara överlycklig över att det finns medicin mot min cancer. Vem är jag att inte stå ut med ett penishuvud ett tag framöver bara jag får bli frisk? Herre jisses fram för penis- och glödlampeskallar bara vi alla får vara friska!

Så trots att jag ibland gråter över skräcken att behöva raka av mig mitt älskliga hår så är jag i full färd med att planera och skapa strategier. Mina ängliga vänner gör en del av jobbet enormt lätt. Så idag bär bilen mot Sundsvall, där jag och Katta (som tagit ledigt från jobbet för att följa med - halleluja) ska träffa min kontaktperson och tillika perukmakare Marika. Helen och Anneli sitter redo vid telefonerna i väntan på mms så de kan vara med och bestämma =). Hos Marika ska vi frossa i peruker och jag tror att mina vänner bestämt att de ska vara med på grund av mitt snack om jätteblond storlockig - eller kolsvart ner till midjan-peruk... Jag ska nog se till att jag får två; en som är som mitt vanliga hår och en spektakulär. Jag ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning...

Men jag är glad över att jag får behålla mitt hår ett tag till i alla fall! Jag behöver mer tid att vänja mig vid tanken!

Förresten... kom på en sak... det skulle ju kännas betydligt mycket bättre om ni alla ville joina mig i detta. Så är det ok om jag hör av mig den dag jag ska raka mig så kan vi samlas hemma hos mig och göra gemensam sak?

Hahahahaha vad taskig jag är men hur fasen skulle jag klara detta utan att få skämta om det! ;)

Massa kramar från mig =)

9 kommentarer:

Unknown sa...

jag joinar åffcårse!!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mary sa...

Hehe!
Humor har du iaf.
Men du e snygg med eller utan hår!

Malin sa...

Tack Marie - fast du har inte sett mig utan hår, ännu... ;)
Katta - gemensam sak betyder att gå ihop och visa sitt stöd, eller tvärtom... alltså; gå ihop mot eller med någonting. Fast det visste du ju redan. Du tror bara att jag har alldeles för lite att göra så därför kan jag tilbringa min tid med att vara besserwisser... hehe jag ska nypa dig om bara några timmar =)

Unknown sa...

Nu tycker jag att du visar upp en sida som jag inte är riktigt bekväm med...Dryg tror jag det kallas :-S
Jag nyper tebax...vänta så ska du få känna!!!

BTW jag kan också radera hmrf!

Lizzy sa...

Hmmm...
Helt plötsligt har en låt som jag älskat pga Dig blivit en låt som jag inte riktigt vet vad jag tycker om....
Jag hade en Oerhört klar bild av av oss när jag lyssnar på "Breakfast in Tiffany" (vilket jag fortfarande faktiskt gör emellanåt)men nu grumlas den bilden hela tiden, det börjar bli en ledsam låt i mina öron. Tycker inte om det...
Om jag inte lyckas ändra på det får jag nog stoppa in den i den blåa papperspåsen, som jag fick varje gång jag handlade en nybakt kanelbulle på pressbyrån på Sahlgrenska, och lägga tillbaka detta i "för att slippa må illa lådan"....
Puss på dig
(Kan vara skönt att korta av håret lite innan...)

Unknown sa...

Herre gud...DU är otrolig! Jag skrattar så jag nästan kissar på mig. Som du vet gillar jag penisar så du kan vara lugn för att i alla fall jag kommer att fortsätta tycka om dig, med eller utan rakad skalle.

En fundering bara. Ponera att jag skulle raka av mig håret och så kommer du att förföriskt kasta omkring på ditt fejkade hår... Då står jag där med lång näsa. Nja måste fundera på det här. Jag har ju liksom inte råd med nån dyr peruk och Dollars håller väl ingen högre kvalité. Det är ju i och för sig vinter nu och jag har mössa nästan hela tiden. Hm... återkommer i frågan.

Tusen tack för bloggen!
Kramar B.

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Tjenare din gamle galosch ( förmodligen felstavat) Nu har jag tagit igen av den vecka jag missat av ditt "bloggande" Åh dra på trissen, du borde slopa din lärarkarriär och ist börja jobba som veckokrönikör på nån het tidning! ( du kan göra det vid sidan om iaf) Jag fick nån sjuk tanke att jag skulle tipsa nån på aftonbladet av dig, men kom på att jag ska lugna ned mig och inte vara så impulsiv.. he he.
Jaja, nog tjatat! Skönt att prata med dig i dag! Min fantastiska ex styvmor!
Ta hand om dig nu så hörs vi snart igen.. och ja, du hade rätt, det kom tårar av både glädje och sorg då jag läste...PUSS

www.metrobloggen.se/sanbo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.